Skakanka – jak wybrać? Która najlepsza?

Treningi ze skakanką zyskują coraz szersze grono fanów. Doskonale bowiem modelują sylwetkę. Coraz popularniejsze staje się również bieganie ze skakanką. W przypadku tej aktywności fizycznej musimy jednak uważać na większe ryzyko kontuzji i urazów. Jak wybrać odpowiedni sprzęt i jak trenować, by skakanie na skakance przyniosło odpowiednie rezultaty?

Jak skakanka działa na odchudzanie?

Skakanie na skakance to popularny sposób na zrzucenie nadprogramowych kilogramów. Intensywny, półgodzinny trening pozwala spalić nawet do 300-400 kalorii. Jak aktywność ta wpływa na nasz organizm? Przede wszystkim przyspiesza przemianę materii, dzięki czemu szybciej chudniemy. Co więcej:

  • poprawia wygląd łydek, ud, pośladków oraz ramion,
  • wzmacnia górne partie ciała,
  • ujędrnia skórę ramion,
  • zwiększa elastyczność stawów,
  • przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej,
  • poprawia kondycję, równowagę i koordynację ruchową.

Dodatkowo trening ze skakanką pozytywnie wpływa na zdrowie. W trakcie jego wykonywania rośnie bowiem tętno, co przekłada się na poprawę pracy serca i układu krążenia. Lepsza wydolność oddechowa to również zasługa treningów ze skakanka. Regularne wykonywanie ćwiczeń poprawia również samopoczucie i kondycję psychiczną. Nic więc dziwnego, że po sprzęt ten sięga coraz więcej osób.

Popularność tego sposobu odchudzania wynika również z atrakcyjnej ceny skakanek dostępnych na rynku oraz niskiego stopnia trudności. Skakać na skakance potrafi przecież każdy! Warto jednak zapoznać się z optymalną techniką skakania. Wówczas szybciej osiągniemy zamierzone efekty. Wskazówki o tym, jak ćwiczyć, zostały zawarte w dalszej części tekstu.

Jak dobrać długość?

Skakanki dostępne są praktycznie wszędzie. Znajdziemy je nie tylko w profesjonalnych sklepach sportowych, ale i w supermarketach. By jednak odchudzanie ze skakanką było w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia, musimy odpowiednio dopasować sprzęt. Wybierając sprzęt, należy zwrócić uwagę na jego:

  • długość – to najważniejsza kwestia. Musimy ją dopasować do naszego wzrostu. Jak to zrobić? Wystarczy stanąć na środku skakanki i sprawdzić, dokąd sięgają uchwyty. Jeżeli niewiele ponad wysokość pach, wszystko jest w porządku.

Zbyt długi sprzęt możemy skrócić, wiążąc na jego końcach supły. Zbyt krótką skakankę będziemy musieli jednak wymienić. Trening z nią, po pierwsze, nie byłby komfortowy. Po drugie, nie przyniósłby spodziewanych efektów, a nawet mógłby przyczynić się do rozwoju wad postawy.

Odpowiedni dobór długości sprzętu jest zatem niezwykle istotny, zwłaszcza jeśli ma to być skakanka dla dzieci. Ćwiczenia w tym przypadku również powinny być właściwie dopasowane. Wówczas nie dojdzie u najmłodszych do nadmiernego obciążenia stawów.

  • waga – aby trening nadmiernie nie obciążał ramion, skakanka musi być lekka. Na wagę sprzętu w największej mierze wpływa rodzaj materiału, z którego został wykonany. Jeżeli szukamy lekkich rozwiązań, najlepsze okażą się te wyprodukowane z tworzyw sztucznych. Wbrew pozorom to solidne rozwiązania, odporne na uszkodzenia mechaniczne.

Obok klasycznych rozwiązań, na rynku dostępne są także niestandardowe modele. Jednym z nich jest skakanka z licznikiem. Pozwala ona sprawdzić m.in. czas skakania czy też liczbę spalonych kalorii. to rozwiązanie idealne dla miłośników skakania na skakance, wielbicieli gadżetów sportowych i osób szukających dodatkowej motywacji do treningów. Nic bowiem nie działa tak mobilizująco jak świadomość, ile kalorii już spaliliśmy.

Innym ciekawym rozwiązaniem dostępnym na rynku jest skakanka crossfit. Została ona zaprojektowana z myślą o profesjonalistach i osobach, które trenują CrossFit i sporty walki. Wyposażona jest ona bowiem w metalową linkę, która zapewnia szybką pracę. Regulowana długość pozwala z łatwością dopasować sprzęt do naszych indywidualnych potrzeb.

Skakanka – jak trenować?

Chociaż wydawać by się mogło, że skakać na skakance potrafi każdy, warto zadbać o odpowiednią technikę ruchu. Wówczas odchudzanie w ten sposób będzie dla nas przyjemnością. Jak zatem powinniśmy trenować? Po pierwsze, podczas skakania należy zachowywać prostą sylwetkę i patrzeć przed siebie. Po drugie, łokcie trzeba trzymać prosto i nie usztywniać kolan podczas skoków. Prawda, że proste?

Warto również mieć na uwadze to, że lepsze efekty przynoszą krótkie i mniej intensywne, acz systematyczne treningi niż jeśli ćwiczymy raz w tygodniu do utraty tchu. Pamiętajmy także o tym, że fitness na skakance wymaga założenia odpowiedniego stroju. Najlepiej takiego, który będzie dobrze dopasowany do ciała. By odciążyć stopy i kolana, załóżmy amortyzujące obuwie.

Podsumowując, wbrew pozorom oferta rynkowa skakanek jest niezwykle zróżnicowana. Przy wyborze optymalnego modelu zwróćmy uwagę przede wszystkim na jego długość oraz wagę. To właśnie te parametry przesądzają bowiem o komforcie treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410