Roller – w czym pomaga? Jaki wałek do masażu wybrać?

Roller – co daje?

Roller do masażu to idealne uzupełnienie ćwiczeń relaksujących po odbytym treningu. Poprzez rolowanie napiętych mięśni można je rozluźnić oraz poprawić ich elastyczność. Wałek do ćwiczeń najbardziej docenią osoby po zbyt intensywnym treningu z ciągnącym bólem mięśni. Prawidłowo rozmasowane mięśnie przyśpieszą proces regeneracji organizmu po aktywności fizycznej.

Dzięki rollerowi można zbić zgrubienia powstałe na tkance łącznej i uelastycznić powieź (czyli tkankę otaczającą mięśnie, stawy i kości). Automasaż wzmaga również produkcję kolagenu, zwiększa ruchomość stawów i poprawia kurczliwość mięśni.

Przyrząd ten mający formę piankowego walca, polecany jest szczególnie przez fizjoterapeutów do rehabilitacji osób z bólami kręgosłupa. Rolowanie pleców pozwala na rozluźnienie spiętych mięśni przykręgosłupowych, które przez ucisk na nerwy są przyczyną występowania bólu.

Ciekawostka!

Piankowy roller do masażu jest to bardzo bezpieczny przyrząd. Należy jednak pamiętać, by nie rolować kości i stawów. Poza tym nie powinno się wykonywać masażu w miejscach, gdzie występują świeże urazy bądź siniaki.

Jaki roller na początek?

Przed zakupem pierwszego rollera powinno zdefiniować się swoje potrzeby. Na rynku dostępne są różne modele wałków do ćwiczeń, które w zależności od cech oferują inne możliwości. W związku z czym można wybierać spośród odmiennej:

Wielkości :

  • standardowy wałek do ćwiczeń – o długości 30-35 cm i średnicy 15 cm, nadaje się do masażu mięśni ud, łydek i większych partii ciała
  • mniejszy roller do masażu – do rolowania dłoni i stóp
  • piłka – o średnicy 8-12 cm do mniejszych mięśni

Kształtu:

  • podłużne i gładkie – idealne do masażu kończyn górnych i dolnych
  • rollery z wypustkamipomagają zwalczać cellulit
  • w kształcie ósemki – perfekcyjne do mięśni przykręgosłupowych
  • wałki kuliste – przydają siędo stóp

Twardości:

  • najtwardsze – dedykowane dla zaawansowanych sportowców, którzy posiadają dużą masę mięśniową i małe napięcie mięśniowe
  • średnie – poleca się osobomregularnie trenującym jakieś sporty
  • miękkie – przeznaczone są dla początkujących, lub osób z dużym bólem mięśni

Ceny:

  • poniżej 50 złotych – mniej wytrzymały wałek do ćwiczeń
  • powyżej 50 złotych – wyższa jakość rollera do masażu, który lepiej zniesie próbę czasu

Dla osób zaczynających przygodę ze sportem i rollerami optymalnym zakupem będzie standardowy wałek do ćwiczeń o miękkiej twardości. Opcjonalnie można wybrać wersję z wypustkami, by nadać rolowaniu większej intensywności.

Roller – jaka twardość?

Wybór twardości jest kluczowym czynnikiem przy zakupie rollera. Zbyt twardy wałek do ćwiczeń może spowodować duży dyskomfort i brak oczekiwanych efektów. Osoby początkujące powinny wybrać miękki roller do masażu, a zaawansowane najtwardszy. W przypadku dużego bólu mięśni również sprawdzi się bardziej miękka opcja. Z kolei wałki o średniej twardości są przeznaczone dla trenujących regularnie (około 3-4 razy w tygodniu).

Roller – jak ćwiczyć?

Obsługa rollera wymaga jedynie podłożenia wałka pod wybrany mięsień, by zacząć rolowanie podłużne. Zaleca się rolowanie wzdłuż mięśnia na całej jego długości przez około 10-30 sekund. Masaż na dany mięsień należy powtórzyć kilka razy. Istotne by wykonywanie masażu nie przekraczało 3 minut na daną partie ciała. Co więcej, w przypadku mniejszych mięśni rolowanie może być krótsze.

Ciekawostka!

Podczas rolowania może wystąpić niewielki ból mięśni oznaczający, że rozmasowywane mięśnie wracają do swojej elastyczności po zesztywnieniu, które powstało w wyniku treningu.

Podsumowując, roller do masażu to idealny przyrząd do przyśpieszenia procesu regeneracji mięśni po odbytym treningu. Wybór wałka do ćwiczeń uzależniony jest od osobistych preferencji i potrzeb. Dla osób początkujących zaleca się piankowy wałek o miękkiej twardości i standardowych wymiarach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410