Orbitrek czy rowerek – co jest bardziej efektywne?

Nie ma chyba siłowni, w której zabrakłoby orbitreków i rowerków stacjonarnych. Coraz częściej spotyka się je także w domach. Stosunkowo niewielkie rozmiary tych urządzeń sprawiają bowiem, że nie zajmują one zbyt wiele miejsca, pozwalając na wykonanie treningu, kiedy tylko mamy na niego ochotę. Które urządzenie przynosi jednak lepsze rezultaty?

Zalety rowerów stacjonarnych

Rowery stacjonarne to urządzenia, które nie tracą na popularności. Są oblegane w siłowniach i chętnie wybierane w sklepach sportowych jako sprzęt do trenowania w domu. Skąd wynika tak duże uznanie dla nich? Z licznych zalet. Systematyczne ćwiczenia na rowerku stacjonarnym:

  • wzmacniają serce,
  • pozytywnie wpływają na układ oddechowy i krążenia,
  • poprawiają kondycję i zwiększają wydolność płuc,
  • przyczyniają się do redukcji wagi poprzez spalanie zbędnych kalorii,
  • modelują dolne partie ciała,
  • mogą być wykonywane przez osoby w różnym wieku,
  • nie obciążają nadmiernie stawów.

Wszystko to przekłada się na dużą popularność rowerków stacjonarnych jako przyrządów do ćwiczeń. Trening na nich polecany jest również przez lekarzy jako rehabilitacja po zawałach serca. Wzmacnia bowiem narząd, nie przeciążając osłabionego organizmu.

Zalety orbitreków

Orbitreki to nowoczesne urządzenia treningowe, które cieszą się coraz większym uznaniem. Łączą bowiem w sobie zalety trzech urządzeń – steppera, bieżni oraz roweru stacjonarnego. Podczas treningu na orbitreku wykonuje się ruchy przypominające ruchy, jakie wykonuje się podczas jazdy na nartach biegowych, jazdy na rowerze i pieszych wędrówek górskich. Ma to pozytywny wpływ na nasz organizm. Jakie zalety wynikają z trenowania na orbitreku?

  1. Jednoczesne ćwiczenie dolnych i górnych partii ciała – dzięki temu oddziałujemy na ciało w sposób kompleksowy, modelując i rzeźbiąc całą sylwetkę. Pozwala to również skrócić czas treningu, z czego szczególnie zadowolone będą osoby zabiegane, które nie chcę rezygnować z ćwiczeń, a nie mają zbyt wiele czasu na ich wykonywanie
  2. Mniejsze obciążanie stawów – zwłaszcza w porównaniu z treningiem na bieżni. Dzięki temu a orbitreku mogą ćwiczyć także osoby starsze oraz osoby borykające się z problemami kolan
  3. Spadek kalorii – regularne ćwiczenia na orbitreku sprzyjają nie tylko poprawie kondycji, ale i spadkowi masy ciała. Usprawniają również proces przemiany materii i rzeźbią sylwetkę
  4. Poprawa zdrowia – trenując na orbitreku, wzmacniamy serce i cały układ krążenia. Zwiększamy również wydajność płuc. Aktywność ta pozytywnie wpływa także na układ oddechowy.

Spośród dostępnych na rynku rozwiązań orbitreki mechaniczne charakteryzują się najmniejszą wydajnością. Najszybciej również się zużywają. Są za to tanie. Z kolei modele magnetyczne są nowocześniejsze, co przekłada się na lepszą płynność ćwiczeń i większy komfort. Ich domeną jest także cicha i precyzyjna praca.

Najwygodniejsze są orbitreki elektromagnetycze. Dzięki silnikowi elektromagnetycznemu mamy możliwość ustawienia różnych programów treningowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Przekłada się to jednak na wyższą cenę urządzeń.

Orbitrek czy rowerek?

Zarówno trening na orbitreku, jak i rowerku stacjonarnym zalicza się do ćwiczeń typu cardio, które poprawiają wydolność serca, pomagają schudnąć i pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Dzięki nim nasz organizm jest lepiej dotleniony, co przekłada się na jego prawidłowe funkcjonowanie. Pojawia się jednak pytanie, które z tych urządzeń powinniśmy wybrać.

Wiele zależy od rezultatów, jakie chcemy osiągnąć. Jeżeli zależy nam przede wszystkim na wyrzeźbieniu i ujędrnieniu dolnych partii ciała, warto wybrać rowerek stacjonarny. Znakomicie poprawia on również wydolność układu krążenia. Gdy zaś chcemy wzmocnić całe ciało, dobrym rozwiązaniem będzie orbitrek. Pozwala on również poprawić kondycję fizyczną i zrzucić zbędne kilogramy.

Wybierając optymalne rozwiązanie, pod uwagę powinniśmy wziąć także nasze indywidualne preferencje. Jeśli jazda na rowerze sprawia nam przyjemność, wybierzmy po prostu rowerek stacjonarny. Wówczas z radością będziemy podchodzić do treningów, co na pewno pozytywnie przełoży się na naszą efektywność. Jeżeli zaś szukamy urozmaicenia, sięgnijmy po orbitrek.

Niezależnie od tego, na jakie urządzenie się zdecydujemy, oba pozwalają na pomiar podstawowych parametrów treningowych, takich jak przebyty dystans czy też prędkość, z jaką ćwiczymy. Pozwala to ustalić, ile kalorii spaliliśmy. W przypadku ćwiczeń cardio ważny jest również pomiar pulsu. Nowoczesne orbitreki i rowerki stacjonarne dostępne na rynku umożliwiają także to.

Wybierając optymalne rozwiązanie, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, jakich rezultatów oczekujemy. Pamiętajmy o tym, że liczy się nie tylko właściwy dobór sprzętu, ale i regularny trening. Tylko wówczas osiągniemy zamierzone cele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410