Orbitrek czy bieżnia – na czym trenować?

Orbitrek a bieżnia – które mięśnie pracują?

Zarówno orbitrek, jak i bieżnia to urządzenia treningowe przeznaczone do ćwiczeń typu cardio. Wzmacniają one serce, poprawiają ogólną kondycję organizmu, przyspieszają przemiany metaboliczne oraz sprzyjają redukcji tkanki tłuszczowej. Regularne treningi pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie oraz zmniejszą stres, a to za sprawą uwalnianych podczas wysiłku endorfin.

Nie ma więc wątpliwości, że ćwiczenia na orbitreku lub bieżni są po prostu korzystne dla naszego organizmu. Warto więc zainwestować w sprzęt i zakupić go do domu, tym bardziej że na rynku dostępne są modele, które zajmują niewiele miejsca. Nie będziemy mieć zatem żadnych problemów z ustawieniem urządzenia tam, gdzie chcemy.

Na który sprzęt warto się więc zdecydować? Zależy to w głównej mierze od tego, jakie efekty pragniemy osiągnąć. Orbitrek to nowoczesne urządzenie treningowe. Łączy ono w sobie zalety trzech urządzeń – roweru stacjonarnego, steppera, a także bieżni. W trakcie treningu na orbitreku wykonujemy ruchy podobne do tych wykonywanych podczas górskich wędrówek, jazdy na nartach czy jazdy na rowerze. Aktywizowane są więc różne partie ciała, w tym mięśnie łydek, ud, pośladków, brzucha i ramion.

Z kolei bieżnia to rozwiązanie idealne dla miłośników chodzenia, maszerowania, truchtania i biegania. Dzięki zróżnicowanym programom pozwala na uzyskiwanie różnych prędkości. Z łatwością zatem możemy dostosować trening do naszych indywidualnych potrzeb. Bieżnia doskonale wpływa na całą sylwetkę, najlepiej jednak modeluje mięśnie łydek, ud i pośladków. Pozytywnie wpływa również na brzuch i ramiona.

Orbitrek czy bieżnia – kalorie

Nie od dzisiaj wiadomo, że bieganie to aktywność fizyczna, która spala najwięcej kalorii. Nie inaczej jest w przypadku biegania po bieżni. W zależności od wagi oraz indywidualnego tempa metabolizmu podczas godzinnego treningu możemy spalić od 700 do nawet 1000 kcal. Wartości te rosną, jeżeli zdecydujemy się na regulację kąta nachylenia bieżni, co imituje bieg pod górę.

W przypadku ćwiczeń na orbitreku wartość spalonych kalorii jest mniejsza i wynosi od 500 do 800 kcal. Niemniej trening na tym przyrządzie jest łatwiejszy i bezpieczniejszy dla stawów.

Co lepsze: orbitrek czy bieżnia?

Zarówno trening na orbitreku, jak i na bieżni przynosi wymierne rezultaty. Pozwala wymodelować sylwetkę i zadbać o jej smukłość bez ryzyka rozbudowy mięśni. To, na który sprzęt ostatecznie się zdecydujemy, zależy od naszych potrzeb i preferencji. Orbitrek sprawdzi się doskonale, jeżeli:

  • dopiero co zaczynamy trenować lub wracamy do ćwiczeń po dłuższej przerwie,
  • chcemy włączyć elementy treningu siłowego do ćwiczeń typu cardio,
  • nie możemy zanadto obciążać stawów (co mam miejsce w przypadku ćwiczeń na bieżni),
  • mamy niewiele czasu na treningi i chcemy ćwiczyć zarówno dolne, jak i górne partie ciała,
  • zależy nam na poprawie kondycji i ogólnych parametrów organizmu,
  • chcemy pozbyć się kilku nadprogramowych kilogramów, zwłaszcza z okolic brzucha.

Z kolei bieżnia będzie odpowiednim wyborem, jeśli:

  • zależy nam na wykonywaniu ruchów, które będą maksymalnie zbliżone do naturalnych,
  • przygotowuje się do imprezy biegowej,
  • nie mamy problemów ze stawami,
  • chcemy jak najszybciej zrzucić zbędne kilogramy – trening ten spala bowiem najwięcej kalorii,
  • nie lubimy monotonii – dobrej jakości urządzenie pozwala regulować nie tylko tempo biegu, ale również kąt jego nachylenia, dzięki czemu trening biegowy może być bardzo zróżnicowany,
  • jeżeli lubimy biegać lub maszerować, a pogoda na zewnątrz nie zachęca do treningu.

Wybierając sprzęt treningowy do domu, powinniśmy zwrócić uwagę także na jego rozmiary. Zazwyczaj to orbitreki mają mniejsze gabaryty. Jeżeli więc dysponujemy ograniczoną przestrzenią, to właśnie one będą lepszym wyborem. Na rynku dostępne są co prawda nieduże bieżnie, zwykle jednak oferują one ograniczone możliwości regulacji, przez co bieganie jest monotonne.

Zarówno orbitrek, jak i bieżnia to doskonałe sprzęty do ćwiczeń w domowych warunkach. Regularne treningi pozwolą nam zachować nienaganną sylwetkę i pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie oraz samopoczucie. To, na jakie urządzenie ostatecznie się zdecydujemy, zależy przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i rezultatów, jakie zamierzamy osiągnąć. Jedno jest pewne. Tylko systematyczne ćwiczenia nam w tym pomogą. Warto więc opracować plan treningowy i go sukcesywnie realizować. Tylko wówczas zrealizujemy wyznaczone cele i to niezależnie od tego, czy wybierzemy orbitrek czy bieżnię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410