Jak naprawić błąd 0x80070002 w systemach Windows 10, 8 oraz 7.

Błąd 0x80070002 może pojawić się podczas aktualizacji systemu Windows 10 i 8, w trakcie instalowania w nich aplikacji oraz wtedy, gdy instalujemy lub naprawiamy system Windows 7. Pojawić się może także w innych przypadkach, jednak tylko w tych wymienionych występuje on najczęściej.

Pojawiający się błąd 0x80070002 podczas aktualizacji lub instalowania systemu Windows 7, 8 lub 10.

Pierwszą oznaką o błędzie jest wyświetlający się komunikat podczas aktualizacji Windowsa 10 (8) oraz w trakcie aktualizacji już zainstalowanego systemu Windows 7, 8 lub 10.

Aby usunąć błąd, sprawdź, czy działają usługi: Windows Update, inteligentnego transferu w tle  (BITS), oraz dziennik zdarzeń systemu Windows.

Błąd usuniesz kierując się poniższymi wskazówkami:

  1. Wciśnij klawisze Win + R na klawiaturze, wpisz services.msc, po czym kliknij „Enter”. Następnie otwórz usługi Windows.
  2. W otwartej liście usług znajdź wyżej wymienione usługi i upewnij się, że są włączone. Wszystkie pozycje oprócz Windows Update uruchamiają się automatycznie (gdyby było inaczej, kliknij dwukrotnie w daną usługę i zmień na żądany typ uruchamiania). Jeśli usługa jest zatrzymana (nie widnieje znak „Running”), kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Start”.

Po uruchomieniu wcześniej wyłączonych usług możesz sprawdzić, czy błąd 0x80070002 został naprawiony. Jeśli to nie pomogło i  nadal jest on aktualny, skorzystaj z poniższych wskazówek:

  1. Na liście usług znajdź pozycję „Windows Update”, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zatrzymaj”.
  2. Przejdź do folderu C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore i usuń jego całą zawartość.
  3. Naciśnij klawisze Win + R, wpisz „cleanmgr” i zatwierdź przyciskiem „Enter”. W otwartym oknie (jeśli pojawi się opcja wyboru dysku, wybierz dysk systemowy), kliknij „Wyczyść pliki systemowe”.
  4. Zaznacz pliki aktualizacji systemu Windows, a w przypadku uaktualniania obecnej wersji na nowszą zainstaluj pliki instalujące Windows’a i kliknij OK. Poczekaj do momentu zakończenia czyszczenia.
  5. Zresetuj usługę Windows Update.
  6. Sprawdź, czy problem został rozwiązany.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410