Jaki komputer do Project CARS? Wymagania sprzętowe.

Project CARS to realistyczna gra wyścigowa stworzona przez Slightly Mad Studios oraz samych graczy zrzeszonych w platformie World of Mass Development. Tytuł oferuje ogromną ilość rzeczywistych samochodów, jak i wiele zróżnicowanych torów wyścigowych. Wiele trybów rozgrywki, w tym również rozbudowany tryb gry wieloosobowej, jednak moje umiejętności nie za bardzo pozwalały na zaciętą rywalizację. A to ze względu na ogromny poziom trudności. Naprawdę, o ile w trybie kariery możemy wygrać, to w multi na początku nie ma szans.

_projectcars_lasvegas_1080p
Same tryby rozgrywki są mocno zróżnicowane, ale i tak zaczynamy od ścigania się gokartami. Potem możemy wybrać jaką drogą potoczy się nasz rozwój w trybie kariery. Mamy wybór pomiędzy skrajnie różniącymi się od siebie trybami rozgrywki. Mamy możliwość od jazdy po torze, rajdach po bezdrożach lub też wyścigach typu 24h Le Mans. Dodatkowo, w nasze ręce zostało oddanych sporo pojazdów, od klasyków poprzez samochody sportowe, po bolidy włącznie. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Jeżeli chodzi o sterowanie, tu bym osobiście odradzał klawiaturę, ponieważ gra stara się bardzo iść w tej kwestii w stronę symulacji i robi to jak najlepiej by oddać rzeczywistość z dobrym skutkiem. Gra w ten tytuł na klawiaturze, jednak mija się z celem. Pozostaje chyba tylko dobry pad, ewentualnie, jak w moim przypadku kontroler kierownicy. I tu zaczyna się heca. Mnogość ustawień realizmu w tej grze jest ogromna, lecz nie przytłacza. Force Feedback działa poprawnie, można na kole kontrolera kierownicy wyczuć każdą, choćby najmniejszą zmianę pod kołami. A w razie kolizji, niestety wyraźnie to odczujemy. Jeżeli już doszedłem do samych kolizji, warto wspomnieć o zaimplementowanym systemie zniszczeń. Może odpaść nam koło, uszkodzić się karoseria naszego wozu, lub też możemy zarżnąć silnik jeżdżąc na wysokich obrotach. Co ważne, i warto tu nadmienić to to, że w Project CARS mamy dynamiczne zmiany pogody. Złe dobranie ogumienia może powodować w przypadku deszczowej aury, że co chwile będziemy lądować na poboczu, a opony szybko mogą ulec zużyciu lub też może nam zabraknąć paliwa. Tak czy siak, w grze tej nie ma parametru, którego by się nie dało ustawić, dlatego uważam że ten tytuł to niezły symulator wyścigów. Porównałbym go pod tym względem do innych gier tego gatunku jakimi są Asseto Corsa, czy też Race 07, rFactor.

Oczywiście wspomnę jeszcze o oprawie graficznej, mnie osobiście gra się podoba, modele są wykonane z najwyższą starannością, a zmienna i dynamiczna pogoda robi wrażenie, choć mam odczucie że gdzieś już to widziałem. Większość gier tego typu stawia na jak największy realizm. Ale co by nie mówić, to jeden z najładniej wyglądających tytułów tego typu. Widać że twórcy się postarali i gra na najwyższych ustawieniach graficznych powoduje mimowolny opad szczęki.

Minimalne wymagania Project CARS:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GHz lub AMD Phenom II X4 940
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 260 lub AMD Radeon HD 5770
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Wolne miejsce: 7 GB

Rekomendowane wymagania Project CARS:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bitowy
  • Procesor: Intel Core i7-3770S 3.1 GHz lub AMD FX-8350
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 650 2 GB lub AMD Radeon HD 7750
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Wolne miejsce: 7 GB

Żeby cieszyć się tym tytułem w pełni potrzeba dość solidnej konfiguracji sprzętowej. Dopiero wymagania rekomendowane przez twórców dają pełną satysfakcję z rozgrywki, w innym razie gdy mamy słabszy sprzęt, gra straci trochę na swym uroku. Ale dalej będzie na przyzwoitym poziomie.

Polecane kierownice do Project CARS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410