Bieżnia – jak zacząć? Elektryczna czy magnetyczna?

Jaka bieżnia do domu?

Bieżnia do domu to dobra inwestycja dla zdrowia i kondycji. Pozwala na treningi, które są alternatywą do wizyt na siłowni bądź fitness. Kupując bieżnie do biegania należy zwrócić uwagę na:

  • wielkość bieżni – uzależniona jest od wagi i wzrostu użytkownika. Do 170 cm wystarczy wybrać pas biegowy o wymiarach 130 na 40 cm
  • moc silnika – moc powyżej 2 KM umożliwia bieganie, a poniżej tej wartości jedynie na trucht
  • zasilanie – elektryczne (bieżnia elektryczna), lub jego brak (magnetyczna)
  • dodatkowe funkcje – półka na telefon, miejsce na bidon, czy specjalne programy treningowe. Poza tym opcja pomiaru czasu, tętna bądź pokonanego dystansu.

Bieżnia – czy jest bezpieczna?

Bieżnia do biegania, dzięki zastosowaniu elastycznego paska i amortyzacji jest bezpieczniejsza dla stawów niż zwykłe bieganie w terenie. Co więcej, brak zmiennej temperatury w pomieszczeniu nie naraża biegacza na przewianie, czy przeziębienie.

Jak zacząć bieganie na bieżni?

Podstawową zasadą jest rozgrzanie mięśni oraz bieg po środku pasa biegowego w celu zachowania swobodnego zakresu ruchów. Podczas biegania warto kontrolować czas i prędkość. Ważne jest również by nie dotykać uchwytów i utrzymywać wyprostowaną sylwetkę. Najczęstszym błędem biegaczy jest patrzenie w dół pod nogi, zamiast przed siebie.

Do samego biegania przydadzą się sportowe buty i wygodne, oddychające ubrania – spodenki i top. Paniom poleca się także stanik sportowy i związanie włosów w przypadku posiadania dłuższych. Dla większej motywacji podczas biegania można też słuchać ulubionej muzyki. Po treningu niezbędne jest uzupełnienie wypoconej wody.

Jak zacząć?

W przypadku bieżni elektrycznej zaleca się włączenie jej przed wejściem na pas biegowy. Powinno zacząć się także od wolniejszego tempa, które z czasem można zwiększyć.

Bieżnia – jak schudnąć?

Kluczem do schudnięcia na bieżni do domu jest czas –zarówno samego treningu, jak i jego regularność. Zaleca się bieganie od trzech do czterech razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut ze zmienną prędkością. Przed samym bieganiem trzeba wykonać solidną rozgrzewkę, a po zakończeniu pomaszerować kilka minut, by uspokoić oddech i rozluźnić mięśnie.

Podczas biegania poza mięśniami nóg (dwugłowy i czworogłowy uda oraz podudzia) intensywnie pracują pośladki, a także mięśnie brzucha, grzbietu i obręczy barkowej. Dlatego też biegacze powinni właściwie się nawadniać oraz dostarczać organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Poza tym nie można zapominać o regeneracji i właściwej ilości snu (dla osoby dorosłej około 7-9 godzin dziennie).

Możliwości bieżni

Nowoczesne bieżnie do biegania nie tylko mierzą czas, przebiegnięty dystans, czy spalone kalorie, ale także wskazują tętno oraz pozwalają na wybór odpowiedniego programu treningowego. Ćwicząc na takim sprzęcie fitness można zarówno ukształtować sylwetkę, jak i zadbać o zdrowie.

Która bieżnia najlepsza?

Bieżnia elektryczna zasilana jest jest prądem elektrycznym, posiada silnik i pozwala na dopasowanie prędkości do potrzeb użytkownika. Natomiast bieżnia magnetyczna działa poprzez rozpędzenie jej siłą mięśni przy użyciu koła zamachowego. Bieżnia do biegania z silnikiem jest zatem bardziej funkcjonalna i komfortowa, lecz przez to droższa.

Wybór bieżni do domu uzależniony jest od indywidualnych wymagań co do sprzętu oraz środków, jakie można przeznaczyć na ten sprzęt fitness. Przy bardziej zaawansowanym urządzeniu poprzez skuteczniejszą optymalizację biegu w krótszym czasie osiąga się lepsze wyniki.

Podsumowując, bieżnia do biegania to nie tylko sposób na schudnięcie, ale i na zadbanie o zdrowie. Bieżnia elektryczna daje możliwość wyboru prędkości, mierzenia czasu, a nawet ustawienia odpowiedniego treningu. W przypadku magnetycznej można oszczędzić na zakupie. Przy obu bieżniach kluczem do osiągnięcia efektów jest regularność i stosowanie zmiennego tempa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410