Jak zwiększyć fps i zmniejszyć ping w Overwatch?

Overwatch to FPS wyprodukowany przez zespół Blizzard Entertainment. Typowa strzelanka pierwszoosobowa dedykowana jest na platformy PC, PlayStation 4 i Xbox One. Jej głównym zamierzeniem jest rozrywka multiplayerowa, polega na rozgrywaniu wieloosobowych bitew między dwiema odmiennymi drużynami graczy. Gracze mogą wybierać spośród ogromnej ilości bohaterów, jak się można łatwo domyślić wszyscy posiadają różne uzbrojenie i umiejętności. Jak w przypadku wielu innych gier tak i tutaj użytkownicy muszą radzić sobie z dwoma głównymi problemami, które dotyczą takich parametrów jak FPS i PING. Jak zwiększyć FPS i zmniejszyć PING, aby grywalność w Overwatch stała się znacznie lepsza?

Jak zwiększyć FPS w Overwatch?

FPS (ang. frames per second), zwany potocznie klatkażem to nic innego jak liczba kadrów, które wyświetlane są w ciągu jednej sekundy. Inaczej można powiedzieć, że jest to po prostu częstotliwość z jaką obrazy pojawiają się na ekranie komputera. Optymalna liczba to równowartość odświeżania matrycy naszego komputera, ponieważ tak naprawdę nie jest ona zdolna do wyświetlania większej ilości klatek.

W przypadku, gdy FPS jest stosunkowo niski, na ekranie pojawia się zjawisko „klatkowania”, które jest niezwykle utrudniające w trakcie gry. Nic nie jest bardziej irytujące od efektu „zacinania się” obrazu gry. Dlatego od dawien dawna wszyscy chcieli poznać złoty środek, który spowoduje, że uzyskamy chociaż sekundę więcej czasu na reakcję niż przeciwnik jaki znajduje się po drugiej stronie ekranu.

W pierwszej kolejności należy zadbać o wybranie minimalnych ustawień systemowych gry. Zwracamy uwagę na kilka istotnych parametrów.  Bardzo ważna jest zmiana rozdzielczości na  1024 x 768. Dalej ustawiamy wartość 50% w polu jakość skalowania renderingu. Kolejno musimy wyłączyć pionową synchronizację oraz jakość wygładzania krawędzi. Następnie wybieramy niską jakość tekstur i grafiki. Należy zwrócić uwagę na to, że w trakcie zmiany ustawień na minimalne zmniejszeniu ulega również maksymalny FPS, dlatego warto ustawić limit FPS na 100-120. W przypadku pojawienia się „przycinków” w grze, dobrym rozwiązaniem będzie uruchomiony z lewej strony panel, na którym pokazana jest statystyka wydajności grafiki (w domyśle jest ona wyłączona). Okazuje się to niezbędne do zdiagnozowania pojawiającego się problemu z grą.

Kolejna istotną czynnością w celu zwiększenia FPS w Overwatch jest odciążenie komputera ze wszystkich procesów działających w tle. Wiadomo, że im więcej takich procesów jest otworzone, tym bardziej obraz gry będzie się nam zacinał irytując do bardzo wysokiego stopnia. W przypadku osób, które grają w Overwatch na laptopach, niezbędne jest kontrolowanie temperatury procesora graficznego, przegrzanie sprzętu może okazać się bardzo kosztowne. Jeśli temperatura będzie bardzo wysoka, doskonałym rozwiązaniem będzie zastosowanie podkładki chłodzącej lub podniesienie sprzętu, żeby miał lepszy obieg powietrza. Nie można zapomnieć również o aktualizowaniu sterowników swojej karty graficznej.

Jak zmniejszyć PING w Overwatch?

Czym jest PING i jakie ma znaczenie dla Overwatch? W najprostszy sposób PING można określić jako czas z jakim wysyłamy do serwera pakiet oraz otrzymujemy informację zwrotną. Rozszerzając to pojęcie, PINGiem nazywane jest polecenie wykorzystywane w sieciach komputerowych. Określa możliwość wysyłania danych z jednego miejsca do drugiego bez pojawienia się po drodze jakichkolwiek błędów. Wysoka wartość PING oznacza dużą liczbę zagubionych danych, dlatego im mniejsza wartość PING tym lepiej dla wszystkich.

Na parametr PING wpływ mają także dwa inne jak RTT i ID. RTT (ang. round trip time), oznacza minimalny czas jaki potrzebny jest do przesyłania sygnału od nadawcy do odbiorcy oraz droga powrotna. W przypadku takich gier jak Overwatch, jest to przybliżony czas jaki potrzebuje serwer na przetworzenie naszego polecenia. W praktyce wygląda to tak, wydajemy polecenie strzelania lewym przyciskiem myszy, a serwer potrzebuje odpowiedniej ilości czasu, żeby ta informacja do niego dotarła i następnie wyświetla ją na ekranie innych graczy. Aby cały proces przebiegał płynnie, odbywa się buforowanie w czasie, za który odpowiada ID (interpolation delay). W skrócie można powiedzieć, że ID związane jest z wykładaniem ruchu innych postaci na naszym ekranie oraz w drugą stronę, naszego ruchu na ekranie innych graczy.

Pierwszy najpowszechniejszy sposób na zmniejszenie PING to pozamykanie wszystkich programów, które nawet działając w tle wykorzystują połączenie sieciowe. Tak jak w przypadku wielu innych gier, tak i w Overwatchu istotna jest stabilność w przesyłaniu danych. W aspekcie gry sieciowej, jeśli PING będzie niski, gra stanie się rozgrywką płynną.

Innym popularnym rozwiązaniem jest zmiana serwera. Można tego dokonać instalując na swoim komputerze program WTFast, jest to program typu GPN czyli Gamers Private Network. Tworzy prywatną sieć serwerów użytkowników najpopularniejszych gier. Ma za zadanie łączyć nas automatycznie z serwerem, który znajduje się najbliżej, a nie domyślnie ustawionym, nawet w innym kraju.

Kolejnym sposobem na zmniejszenie PING w Overwatch jest zmiana ustawień naszej karty sieciowej. Niektóre z parametrów powinny zostać wyłączone m.in. ARP Offload, Flow Control, Interrupt Moderation. Natomiast należy pamiętać o włączeniu RSS Queues, IPv4 oraz IPv6. Dodatkowo należy  wyłączyć nieużywane przez nas pozostałe karty sieciowe.

Podane przez nas powyższe sposoby odpowiadają jak zwiększyć FPS i zmniejszyć PING w Overwatch. Dzięki nim nie powinny wystąpić już żadne opóźnienia czasu podejmowanych działań. Jeśli jednak podane wskazówki nie wpłynęły na zmniejszenie lagów, warto sięgnąć troszkę głębiej. Być może należy zmienić urządzenie, za pomocą którego łączysz się z Internetem lub  zadbać o podrasowanie swojej karty graficznej.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410